Kézműves Konferencia - beszélgetés Gazdagmamival, azaz Vida Ágival a szeptember 29-i rendezvényről
Kézműves Konferencia - beszélgetés Gazdagmamival, azaz Vida Ágival a szeptember 29-i rendezvényről

Az imádott és rettenetesen félt téma: marketing és művészet egy kosárban. De van egy bátor és segítőkész ember, aki felvállalja, hogy egész konferenciát áldozzon arra, hogy megtanítsa a kézműves tevékenységgel foglalkozó alkotókat, ezzel is fejlesztve ezt az iparágat, ha lehet ezt a tevékenységet ennyire szárazon megnevezni.

Igen, bátorság kell hozzá. Gazdagmamiban viszont van. Olyan előadó csapatot verbuvált össze, melyért vállalja a felelősséget, hogy aki elmegy a konferenciára már biztos lehet benne, hogy több évre elegendő ötlettel, munkával, és legyünk ismét szárazak, de ha szorgalmas, akkor hatalmas  bevétellel számolhat a jövőben.

Az előadók között olyan nevek szerepelnek, mint Vámos Robi, aki például etalonja a kézműveseknek, hisz nemcsak marketing tudásával jutott el ehhez a népszerűséghez, hanem a belőle áradó természetes, igaz szeretetnek sem könnyű ellenállni.

Vagy említhetném még Réti Évát, akinek termékei kizárólag újrahasznosított anyagokból készülnek. De természetesen az előadók között szerepelnek még ékszerkészítők is, hisz leginkább ebben a szegmensben, az apró tárgyak készítői közt van a legtöbb kézműves. Szerepel még a listán kézműves marketinggel foglalkozó előadó is, aki már önmagában is rengeteg tudást fog átadni az ott jelenlévőknek.

Mi alapján válogattad össze ezt a hiteles csapatot?

Vida Ági: Az elmúlt években a saját rendezvényeinken több kézműves vállalkozó is adott elő, akiket azért hívtam meg, mert már régóta ügyfeleim és tudom, hogy magas színvonalon áll a vállalkozásuk marketingje, valamint tudtam, hogy előadóként is kiválóak. Több előadóval évek óta ismerjük egymást, Panyi Zsuzsit ismerem talán a legrégebben, vele még egy kismamafórumon ismerkedtünk meg, amikor ő a harmadik, én az első gyermekemet vártam. Néhány előadót pedig Várőri Adrienn javasolt.

Lami: Te, aki pszichológusként kezdted pályafutásod, majd idővel édesanyáknak adtál tanácsot, hogyan indítsák el a vállalkozásaikat, miként jutottál el addig az ötletig, hogy a kézműveseknek is kell egy hatalmas robbanás egy konferencia keretén belül? 

Vida Ági: Az elmúlt években a Vállalkozónői Kerekasztal előadássorozaton belül több előadást is tartottam kézműveseknek és mindegyiken még a csillárról is lógtak, azóta is több ügyfelem „nyúzott”, hogy mikor szervezünk már erről egy átfogó rendezvényt. A végső lökést Várőri Adrienn (Több, mint hobbi) adta meg, aki teljesen belelkesült, amikor említettem neki a konferencia ötletét és alig várta, hogy belefogjunk a szervezésbe.

Lami: Sokaknak azt kell megérteni, hogy befektetés és kockázat nélkül nincs siker. Viszont az egyik legnehezebb döntés, és legbizonytalanabb dolog, egy tudásba fektetni.

Az alapanyag (réz, gyöngy, textil, szalvéta stb.) adva van, a készítő bízik magában, hogy alkot belőle egy érdekes és igényes portékát. A tudás viszont első kézből megfoghatatlan. Ez a konferencia sem ingyenes, nem úgy, mint a pénteki kerekasztalaid. Viszont azok az emberek, mint például már én is, akik már voltunk ilyen rendezvényeden, tisztában vagyunk vele, hogy képletesen szólva, nem üres kézzel jövünk majd haza. Úgy állsz ott a színpadon, és úgy vezeted fel a vendégelőadódat, hogy hiába is ülünk széksorokban, olyan valóban, mint egy esti családi vacsora, ahol mi vagyunk a fontosak, hogy „ízlik-e az étel”.

CSP 8937

 

Most, hogy ezért a konferenciáért fizetni kell, talán többen úgy érzik, „kicsik” még ehhez, hogy belenyúljanak a családi kasszába. Ismerve a piaci árakat, azonban teljesen reálisan lett meghatározva a belépő. Mi volt a te első olyan tudásanyagba való befektetésed, amiért örökké hálás vagy, pedig kockázatosnak tartottad?

Vida Ági: A legelső tudáscsomag, amit megvettem egy értékesítési szövegírásról szóló anyag volt. Drága volt, hiszen akkor még egy fillért sem termelt a vállalkozásom, azonban éppen akkor volt készülőben az első értékesítési oldalam és nem tudtam, hogyan kéne profi módon megírni, szükségem volt erre a tudásra.

Azóta is mindig ezt tartom szem előtt, ha egy konferenciára vagy egy új tréningre szeretnék elmenni: szükségem van-e arra a tudásra? Miben szeretnék fejlődni? Mire fogom tudni használni? Ez a tanulás, nem „olyan” tanulás, mint amikor az ember mondjuk a nyelvvizsga megszerzéséért vagy hobbiból tanul. Ha fejleszteni szeretnénk a vállalkozásunkat, azt kell tanulni, amit azonnal hasznosítani is tudunk majd. 

NIK vida agi

Volt egy másik eset, amikor igazán rizikós volt egy konferencia jegy megvásárlása. Alig 1,5 éves volt a vállalkozásom, amikor befizettem egy 300.000 Forintos 3 napos konferencia árát. Akkor a cégnek összesen 380.000 Forint volt a számláján és egyáltalán nem voltam biztos benne, hogy megtérül majd a befektetés. Viszont hajtott a kíváncsiság, hogy vajon mit lehet megtanulni egy ennyire nagy értékű rendezvényen. Végül maga a konferencia is nagyon jó volt, de még erősebb volt a hajtóerő, hogy bebizonyítsam magamnak, megérte, ezért az egyik ötletemet, amit a konferencián találtam ki, 2 héten belül megvalósítottam és ez azonnal visszahozta a konferencia árának dupláját.

Ez talán a másik fontos tanulság az önfejlesztéssel kapcsolatban: a tudásra költött pénz befektetés, ami busásan megtérül, ha hazatérve meg is valósítjuk a hallottakat!

Lami: A marketing egy ugyanolyan erős kreativitást igénylő munkafázis, mint maga az alkotás. Így ha egy kézműves képes állandóan megújulni, újabbnál újabb ötletekkel előállni, akkor ettől a területtől sem kell „fáznia”. Ha Gazdagmami, vagyis Te, nem hinnél a kézművesekben, és a kézművesek kreatív képességében, amit a marketingben is tudnak hasznosítani, akkor ez a konferencia nem jött volna létre.

Akik még hezitálnak, hogy elmenjenek-e, tényleg megtérül-e az ára ennek a napnak, azok idekattintva olvashatnak róla bővebben, de ha még az sem elég, akkor kérlek fogalmazd meg, hogy mi az, amivel gazdagabban távozhatnak, milyen tekintetek fogják elhagyni a kijáratot? 

Vida Ági: Sokáig én is azt hittem, hogy a marketing az valami unalmas üzleti dolog, csupa matek és pénzügy, meg az elkerülhetetlennek vélt „tukmálás” rész, amit mindenki utál. Aztán menet közben rájöttem, hogy nagyon is kreatív és szórakoztató tevékenységről van szó. És, ami egy kézműves számára még fontosabb: a termékfejlesztés (az, amilyen alkotás készül), maga a marketing! Azt szeretném, hogy akik részt vesznek ezen a konferencián egy csomó ötlettel a jegyzetfüzetükben térjenek majd haza és egy vadonatúj látásmóddal arról, milyen irányban lenne érdemes továbbfejlődnie, növekednie a vállalkozásuknak.

Szerző: Lami