Szomszéd néni vs. webáruház
Szomszéd néni vs. webáruház

Az értékesítés eleinte ott kezdődik, hogy a szomszéd néni rácuppan egy termékre, amit készítettél, majd elmeséli a boltosnak, aki az unokájának azonnal rendel, ő pedig továbbadja ennek hírét a pom-pom csapatban egy társának.

Azt hiszed, tiéd a világ, a hírnév kapuja kitárult előtted. De a valóság más. Az álom vásárlói lánc be is fejeződik a szomszéd nénivel. Ő még mindig csak a boltosnak újságolja el, hisz máshova nem jár, a boltos pedig már két darab mütyürt vett az unokájának, de most már szeretne egy sálat kötni neki ajándékba.

Elkezdesz agyalni, hogyan tovább. Kitalálod, hogy készítesz egy weboldalt. Ez egy rendkívül fontos lépés, hisz kell, hogy megismerjék munkáid, esztétikusan csokorba rendezve tálalhatod egy ilyen felületen. Ha valaki nem tudást, tanfolyamot, szolgáltatást, hanem terméket, alkotást, dísztárgyat, vitamint szeretne értékesíteni, akkor viszont az első fellobbanás után elérkezik számára a néma csönd.

Szükséges a weboldal, de vannak tárgyak, amikhez ez vajmi kevés.

Ismét egy következő lépésen agyalsz: jöjjön a piacozás. „Ma rohadt hideg van, tuti ki nem megyek!” „Múltkor is megloptak, elegem van belőle!” Ismerős? Szóval lehet, hogy rengeteg elismerést kapsz közvetlen módon a nézelődőktől, de egy idő után több pénzt költesz meleg teára, hogy szét ne fagyjál, mint amennyi a bevételed volt.

De a fejlődés szerencsére nem állt meg a hétvégi kosarazásnál, így megint lépsz egy nagyot. Kitalálod, hogy kialakítasz egy saját vevőkört, saját webáruházzal.

Miért jobb ez, mint egy közös portálon hirdetni a termékeket?


Roppant egyszerű: mert azt csinálsz vele, amit akarsz. Lesz saját vevői adatbázisod, akiknek engedélyük esetén rendszeresen hírlevelet küldhetsz az újabb termékeidről. Akkor rendezel akciót, amikor te jónak látod. Bármikor változtathatsz rajta információkat, elnevezéseket, hisz te kontrollálod. Ha valami sikert értél el, bezsebelheted az elismerést, hisz te dolgoztál meg érte. Nem kell fizetned jutalékot egyetlen oldalnak sem az eladott termék után.

És akkor jöjjön egy felsorolás, hogy miket érdemes feltüntetni egy webáruház terméklistáján?


Először is utána kell nézni, hogy a saját termékedben a google analytics szerint mire keresnek rá a legtöbben. Mondjuk vegyük azt, hogy nyakláncot készítesz. Nézz utána, hogy mely szavakkal párosítják az emberek a legtöbbször. Ezek alapján nevezd el a saját termékeidet is. Például nyaklánc bőrből, ezüstnyaklánc, nyaklánc medállal, virágos nyaklánc. A lényeg, hogy úgy adjál fantázia nevet az árudnak, hogy az a lehető leghamarabb a keresőben elől legyen.

Majd keress minimum egy fotót, de nem árt, több szögből is megmutatni terméked. Készíts róla egy rövid leírást a fenti módon megtalált kulcsszavak szerint, és egy hosszabbat is.

Aztán jöhetnek az uncsibb részek: nettó ár, bruttó ár, kedvezmény feltüntetése mennyiségi vagy csoportos, esetleg visszatérő vásárló esetében. Milyen szállítási és fizetési módok vannak.
Aztán bár ezt tényleg totál száraznak találják az emberek, de el kell készíteni: ászf, jogi nyilatkozat, adatvédelmi nyilatkozat.

Rengeteg havi bérleti díjas webáruház van, ahol csak a termékeket fel kell tölteni, és indulhat is az értékesítés. A költsége viszonylag alacsony, és indulásnak egész praktikusnak tűnik. Viszont az emberek nem gondolnak arra, hogy a technika fejlődik, és ők is állandó újításon törik a fejüket, viszont a bérleti díjas helyek sokszor csak igen nagy összegekért cserében hajlandóak teljesíteni az effajta kéréseket.

Miért érdemesebb inkább első körben egyből nagyobb összeget szánni egy saját webáruházra, mint az előbb említetteteket bérelni?


Most fura lesz a válasz: kezdetben nem érdemes. Először indíts be egy kisebb költségvetésű helyen, viszont nézd meg, hogy minden adat letölthető-e náluk. Értem alatta: megrendelések, vásárlói adatok stb..

Ha beindult durván a vásárlás ezen a felületen, akkor gondolkodj el azon, hogy valóban egy saját, mindenkitől független webáruházat rendeljél meg, ami már több száz ezer forint kiadást jelent, viszont előnyeit tekintve egy nagyobb forgalomnál már kifizetődő.

És mi van még hátra?

Kereszteld el! Ne legyen őrületesen különleges, utaljon rád, és lehetőleg a termékedre, figyelj rá, ékezetek nélkül hogyan néz ki domain névként. Ha hiszed, ha nem, az egyik legnehezebb feladat lesz.

(kérdés, kérés esetén, keress bátran!)78

 

Szerző: Lami

 

Ha tetszett a cikk, kérjük, oszd meg!