... márpedig tud. Elmond rólad a terméked fényképe által mindent.
Képzeld el, hogy az alkotásod megkér, készíts róla egy selfie-t. Szerinted hagyná, hogy egy konyhaasztalra odavágott kompozícióként végezze?
Milyen fotókat teszel fel magadról a közösségi portálra profilképnek? Fura, de sosem látni senkiről macinacis, kócos, éppen a gyereket az óvodából idegesen hazacibáló képeket. Azt sem sűrűn mutogatják az emberek, milyen bénán állnak szét fürtjeik, mikor könnyes búcsút intenek reggel a párnájuknak.
Pedig ugye nem a külcsínt, hanem a belbecset kell figyelembe venni.
Ugyanaz az a szerethető ember vagy kócosan, hanyag reggeli fejjel, mint szépen ráncba szedve, utca-kompatibilis kinézettel.
De mégsem akarod megmutatni ezt az oldalad.
Hát akkor miért kéne másként prezentálnod termékeid? Miféle gondolat vezérelheti azt az embert, aki a konyhaasztal közepén, egy tál félig otthagyott étel mellett fotózza le az aznapi művét? Miért sértődik meg a világra, ha nem mutatnak érdeklődést zseniális művészete iránt?
Ha magadat a jobbik oldaladról mutatod be, akkor az áruddal is bénaság és méltatlan hozzáállás lenne másként bánni.
Megkértem egy készítőt, a Filcvarázs megálmodóját, hogy fotókkal segítsen illusztrálni, mit is akarok elmagyarázni neked. Ok, hogy nem mosatlan edények társaságában készítette el alkotásairól a fényképeket, de mégis hatalmas különbség van ugyanarról a tárgyról készített színvonalas, szerkesztett fényképe és egy másik, csak úgy, csípőből odavetett fotója között.
Felejtős az a gondolkodás, hogy egy jó bornak nem kell cégér. Ezt már ezerszer elmondtam, de szeretném, ha tényleg tudatosítanád magadban, hogyha benned nem érzik az alázatot munkád iránt, akkor ne várd el a világtól, hogy őrjöngő tömeggé váljon az ajtód előtt, hogy megszerezhesse portékád egy igénytelen megjelentetésed eredményeként.
Nem kell hozzá milliós értékű készülék. Egy fotós barátunk mondta, hogy néha maga is ledöbben, hogy egy telefonnal mennyire jól lehet dolgozni. A lényeg, nem elég szuper jól alkotni, látni kell a közönség szemével is bemutatkozásod.
Ha jól prezentálod terméked, az emberek könnyebben el tudják képzelni otthonukban, inkább vágynak rá, és akár luxus kategóriaként élik meg a megszerzését. Segítesz nekik elhelyezni már képzeletben saját enteriőrjükben, hogy ezzel még nagyobb vággyal fussanak hozzád, hogy elsőként birtokolhassák legújabb alkotásod.
Ahogy magadról sem engedsz fénytelen, hétköznapi fotókat feltenni, úgy hidd el, az árud is visít egy jó sminkért, kívánatos effektekért.
Fotók: Filcvarász, Fekécs Heni
Szerző: Lami
Ha tetszett a cikk, kérjük, oszd meg!